Swedish Transport Agency outsources all BizTalk integration to Sogeti Sweden

Transportstyrelsen lägger ut all BizTalk-integration till Sogeti.

IT-konsultföretaget Sogeti har undertecknat ett flerårigt avtal med Transportstyrelsen som innebär att Sogeti ska utveckla och förvalta myndighetens alla integrationslösningar på integrationsmotorn BizTalk.

Stockholm/Örebro 140603 – Avtalet mellan Sogeti och Transportstyrelsen sträcker sig över fyra år med möjlighet att förlänga avtalet i ytterligare två år. Integrationsåtagandet är indelat i tre faser: Transformationsfas, Verifierings-fas och Funktionsleveransfas.

Avtalet avser ett komplett åtagande inom BizTalk-området innefattandes transformationsarbete, förvaltning av integrationslösningar, utveckling av integrationslösningar samt expertrådgivning i strategiska frågor.

– Vi är jätteglada att vi får möjlighet att fortsätta leverera integrationstjänster till Transportstyrelsen, vilket vi gjort sedan 2009. Detta är viktig milstolpe för oss då det är första gången som myndigheten väljer att lägga ut en hel funktion till en leverantör, säger Patrik Ström, som är kundansvarig säljare på Sogeti i Örebro.

About Sogeti

Sogeti is a leading provider of technology and engineering services. Sogeti delivers solutions that enable digital transformation and offers cutting-edge expertise in Cloud, Cybersecurity, Digital Manufacturing, Quality Assurance & Testing, and emerging technologies. Sogeti combines agility and speed of implementation with strong technology supplier partnerships, world class methodologies and its global delivery model, Rightshore®. Sogeti brings together more than 25,000 professionals in 15 countries, based in over 100 locations in Europe, USA and India. Sogeti is a wholly-owned subsidiary of Cap Gemini S.A., listed on the Paris Stock Exchange. For more information please visit www.sogeti.com.

Rightshore® is a trademark belonging to Capgemini

todo todo
    Therese Sinter